Łączna liczba wyświetleń

środa, 7 sierpnia 2013

Kurczak w piwno-śmietanowym sosie z papryką :)

Ja, nie-amatorka piwa,która po ten trunek sięga bardzo sporadycznie i wtedy są to raczej "babskie"piwka owocowe,niż tradycyjne gorzkie z pianką,w tym daniu zakochałam się od pierwszego posmakowania.Piwo doskonale się komponuje z delikatnym białym mięsem,nadaje całości charakteru,mimo że jego smak nie jest wyraźnie wyczuwalny.Polecam do ryżu lub makaronu.Przepis znalazłam w zapomnianej wręcz książeczce z serii"Biblioteczka Poradnika Domowego" na dania z drobiu zastępując indyka filetami z kurczaka.


40 dkg piersi kurczaka
1 szkl.jasnego piwa
2/3 szkl.bulionu drobiowego
1 czerwona papryka
1 cebula
odrobina mąki do obtoczenia filetów
4 łyżki śmietany
sól i pieprz
pół łyżeczki suszonego tymianku
1 łyżeczka cukru
olej do smażenia

Filety rozbijam tłuczkiem,doprawiam solą i pieprzem z obu stron,obtaczam w mące i smażę na złoto po obu stronach na rozgrzanym oleju.W rondlu rozgrzewam odrobinę oleju i wrzucam pokrojoną w kostkę cebulę,paprykę w paski i smażę ok.3-5 min.Następnie dodaję piwo,bulion,cukier oraz tymianek i na wolnym ogniu duszę pod przykryciem 5 min.Usmażone filety dodaję do sosu,nakrywam i nadal duszę ok.20 min.aż mięso będzie miękkie.Na koniec dolewam śmietanę,doprawiam solą i pieprzem do smaku.Na talerzu oprószam suszoną natką pietruszki.Smacznego!!!

12 komentarzy:

  1. Ale mnie zaciekawiłaś! Danie brzmi i wygląda niesamowicie apetycznie, muszę spróbować. Tym bardziej, że ja też za piwem nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj,jest delikatne,nam smakowało.A przepis właśnie Mamie podałam,też będzie robić:)

      Usuń
  2. no no kurczak z piwem to smaczny duet ;) zachęcam do eksperymentów z piwem, ja ostatnio szalałam z przepisami na bazie piwa ;). Tobie również polecam spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wiem,wiem,że piwnie było u Ciebie.Ja pierwszy raz dodawałam piwko,ale wyszło naprawdę ok więc na tym jednym razie się nie skończy:)

      Usuń
  3. Bardzo kuszące, zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie zaciekawiło to danie, proste składniki, a na pewno przepyszny efekt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smakowicie, piwo i śmietana, ciekawa jestem tego smaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam smakowało,mam nadzieję,że Tobie również będzie:)

      Usuń
  6. O ciekawe, ciekawe :) Wygląda bardzo apetycznie, muszę się kiedyś skusić i wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sosik z piwem powiadasz,hmmm może być smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. pysznie przyrządzone mięsko :)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)