Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 11 kwietnia 2013

Sałatka nicejska :)

Przed założeniem bloga często fotografowałam niektóre z przyrządzanych przeze mnie dań.Wczoraj porządkując zdjęcia natknęłam się na jedną z takich fotek,na której była sałatka nicejska.Pamiętam,że pierwszy raz przygotowywałam ją na niespodziankową kolację dla męża:)Czasem urządzam mu taki "surprajs"-wtedy jest to coś zupełnie nowego,ze składników,których nie używam w kuchni na codzień.Poczęstunek składa się wtedy obowiązkowo z przystawki,dania głównego i jakiegoś ciasta lub deseru owocowego.Sałatka była wówczas na przystawkę.


1 sałata masłowa - ja użyłam po kilka porwanych na drobniej listków z różnych gatunków(jak na zdj.)
4 pomidory - obieram ze skórki,kroję na ćwiartki
1 zielona papryka - kroję w prążki
4 jajka ugotowane na twardo - kroję na ćwiartki
1 puszka tuńczyka
10 dkg anchois
kilka czarnych oliwek - kroję na pół,na szerokość

     sos
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka octu balsamicznego
odrobina soli i pieprzu do smaku - anchois są bardzo słone,trzeba to wziąć pod uwagę doprawiając sos
można dodać drobno pokrojoną cebulkę,szczypiorek i listki bazylii - ja dodałam tylko cebulkę

Składniki sosu mieszam i odstawiam do lodówki.Podaję go osobno,do polania porcji sałaty na talerzyku.Opłukaną i osuszoną sałatę rozkładam na półmisku,na nią kładę warstwowo paprykę,pomidory,jajka,tuńczyka,anchois i oliwki.Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. wygląda przepysznie :) a wiesz że ja nigdy takiej nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. nicejskiej jeszcze nie robiłam, ale Twoja wygląda rewelacyjnie, muszę kiedyś spróbować :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)