Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 28 maja 2013

Pożywna zupa z kuleczkami z mielonego mięsa :)

Obdarowanie mnie ksiażką autorstwa s.Anastazji było strzałem w 10. Często piekę ciast wg.przepisów siostry,a wczoraj wypróbowałam przepis na zupę.Wyszło smacznie i sycąco.


0.5 kg mielonego - u mnie z indyka
1 łyżka ugotowanego ryżu
2-3 ząbki czosnku
1 jajko
2 średnie cebule
2 czerwone papryki
20 dkg pieczarek
4-5 średnich korniszonów-można dać więcej,jeśli są bardzo malutkie
ok. pół szkl.śmietany
sól,pieprz,ziele ang.,
2 l bulionu
1 łyżka mąki
tłuszcz do smażenia
koncentrat pomid.-opcjonalnie,ilość dowolna,ja dodałam żeby przełamać smak zupy-polecam

Do mięsa dodaję całe jajko,wyciśnięty czosnek,sól,pieprz,ugotowany wcześniej ryż i formuję kuleczki wielkości orzecha włoskiego i gotuję je w osolonej wodzie. Oczyszczone pieczarki kroję na plasterki lub półplasterki i smażę na tłuszczu.Pokrojone w kostkę cebule smażę na tłuszczu na złoto,zalewam bulionem,wrzucam pokrojone w wąskie paseczki korniszony i gotuję do 10 min.Następnie dodaję podsmażone pieczarki,pokrojone w kostkę papryki,doprawiam zupę solą i pieprzem i gotuję ok.20 min.Jeśli nie ugotowaliśmy mięsa osobno,można je wrzucić surowe razem z papryką i gotować całość jakieś 30 min.żeby mięso nie było surowe.Następnie dodaję koncentrat,śmietanę i mąkę rozprowadzoną odrobiną zimnej wody,doprawiam do smaku.Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. pysznie :) moja mama często gotuje taką zupę, gdy mamy duużo gości :) ciekawe czy jutro też ją poda ?!

    OdpowiedzUsuń
  2. slyszałam o przepisach siostry Anastazji, ale szczerze nigdy nic z nich nie gotowałam. Ta zupka wygląda zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja częściej piekę z tej książki,niż gotuję,ale przepisy są dobre,zawsze się udają więc warto do niej sięgnąć:)

      Usuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)