Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Ciasto drożdżowe z twarogiem :)

Drożdżówka, od której nie mogłam się oderwać. Miękka nawet następnego dnia, smakiem zachęcała do ponownego upieczenia. Zawsze obawiałam się pieczenia drożdżowców w obawie,że brak wprawy zakończy się porażką, a zatem udany wypiek niezmiernie mnie cieszy i mobilizuje. Przepis wpadł mi w oko na blogu Dzieje kuchennej Wiewióry klik. Zapraszam:)

      
porcja na keksówkę 30/10 cm
      ciasto:

46 dkg mąki pszennej - użyłam do ciast drożdżowych
200 ml ciepłego mleka
10 dkg masła - roztopione i ostudzone
2 dkg świeżych drożdży
2 jajka
100 ml cukru

     nadzienie:
25 dkg twarogu półtłustego
1 żółtko
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1,5 łyżki cukru
cukier puder - opcjonalnie, ja pominęłam

     kruszonka:
po 5 dkg cukru, masła i mąki 


Wszystkie składniki ciasta mieszam razem i zagniatając wyrabiam ciasto. 
Gotowe ciasto nie powinno kleić się do ręki. 
Ciasto bardzo ładnie i łatwo się wyrabia. 
Odstawiam wyrobione ciasto do wyrośnięcia na ok.45 min. przykryte lnianą ściereczką.


Wszystkie składniki nadzienia ugniatam widelcem, można również zmielić.
Składniki na kruszonkę zagniatam ręką i owinięte folią odstawiam do schłodzenia do lodówki.
Można również przygotować kruszonkę z połowy porcji z tego przepisu, ja zużyłam zamrożoną połowę, gdy po raz pierwszy piekłam tą drożdżówkę.
Wyrośnięte ciasto rozwałkowuję na prostokąt o szer. mniej więcej 30 cm, nakładam przygotowany farsz pozostawiając wolne boki i zwijam ciasto w roladę.
Przekładam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia, wierzch posypuję kruszonką ścierając ciasto na grubej tarce i odstawiam ponownie do wyrośnięcia na 30 min.
W międzyczasie nagrzewam piekarnik do 180 stopni.
Wyrośnięte ciasto piekę ok.45 min.
Smacznego!!!





9 komentarzy:

  1. Na takie ciasto to ja się wpraszam :) Pysznie się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem przed śniadaniem, chętnie bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie drożdżowe ciasta kojarzą mi się z dzieciństwem. Z dużą ilością kruszonki smakują najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie ciasta! Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś nie znosiłam ciasta drożdżowego... oczywiście wyrabiać... teraz od kiedy mam robota uwielbiam je piec i jeść! wspaniała drożdżówka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Posmarowana dżemem albo oryginalnym masłem to dopiero pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym, uwielbiam takie ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)