Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 10 lutego 2015

Mięso mielone zapiekane z kapustą :)

Bardzo smaczna wersja mięsnej zapiekanki.Mięso jest wilgotne dzięki warstwom z białej kapusty i może być podane na obiad z ziemniakami lub ryżem i surówką.Muszę przyznać,że trochę za mocno przypiekłam wierzch,a to dlatego,że nie wyłączyłam piekarnika od razu,jak zadzwonił zegar,ale i tak wyszło całkiem smaczne jedzonko i obiad na 2 dni :)Pomysł znalazłam w "Tinie"i minimalnie zmodyfikowałam.


80 dkg mięsa mielonego - u mnie z indyka
3 małe cebulki
spora garść płatków owsianych - można pominąć,ja użyłam,że mięso lepiej się "trzymało"
2 łyżki koncentratu pomidorowego
2 łyżki musztardy
2 jajka
10-15 dkg wędzonego boczku
30-40 dkg białej kapusty
sól,pieprz,tymianek
tłuszcz do formy i do smażenia 

Cebule kroję w kostkę,kapustę drobno szatkuję.Na dużej patelni rozgrzewam tłuszcz i wrzucam kapustę,smażę,aż zmięknie,pod koniec dodaję połowę cebuli.Można lekko podlać wodą,żeby się nie przypaliła.Do miski daję mięso oraz koncentrat,sól,pieprz,resztę cebuli,musztardę,płatki,jajka i całość dokładnie wyrabiam na jednolitą masę.Formę keksową smaruję tłuszczem i układam 1/3 mięsa ma spód,następnie daję 1/2 kapusty,mięso,kapustę i ostatnią warstwę mięsa.Wierzch posypuję pokrojonym w kostkę boczkiem wymieszanym z tymiankiem.Piekę w piekarniku nagrzanym do 210 st.przez 20 min.,następnie zmniejszam temp.do 180-190 i dopiekam kolejne 30-40 min.Smacznego!!!







20 komentarzy:

  1. Ten przypieczony wierzch prezentuje się wyjątkowo apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. musi być pyszne :) takie gołąbki trochę inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealna zapiekanka dla moich panów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne danie, a zrumienione musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten przepis:) Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajan propozycja obiadowa, narobiłąś mi smaka na danie takie

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś innego... Bardzo ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  8. ten przypieczony wierzch najbardziej mi się podoba, ale tylko dlatego, że tak lubię:D
    a przepis świetny!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa propozycja na obiad :) Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje mi się, że już kiedyś coś podobnego jadłam. Pieczeń prezentuje się bardzo smakowicie, zwłaszcza ten przypieczony wierzch :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Już od dawna zbieram się, żeby zrobić taką pieczeń- wersji z kapustą nie widziałam, a przyznam, że mnie tym zaintrygowałaś!; )

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne połaczenia. Chętnie bym zjadła kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś idealnego, gdy nie chcemy podać znów popularnych kotletów mielonych.
    Pozdrawiam

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda bardzo interesująco :) zapisuję do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Iza:)
    Witam :)
    Właśnie piekę po raz kolejny i przyznam szczerze jest przepyszna ta pieczeń,bo rewelacyjnie smakuje kapusta wymieszana razem :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)