Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Hummus :)

Zapewne każdy lub większość z Was zna, jadła lub przygotowuje systematycznie hummus. Ja jestem zupełną, aż wstyd się przyznać, "świeżynką" w tej kwestii. To mój po raz pierwszy przyrządzony, a właściwie nawet spożywany, nie licząc małego raz na ząb dziabnięcia widelcem hummus podczas wizyty u znajomych. Uwierzcie mi, że bardzo chciałam go sama przygotować i gdybym sporządziła listę zapisując te wszystkie "szczere chęci", to byłaby ona dłuższa od przepisu na sam hummus. No cóż, zawsze było jakieś wytłumaczenie, aż do dzisiejszego deszczowego i niezbyt przyjemnego poniedziałkowego popołudnia, kiedy to wreszcie hummus został zrobiony :) Nie wiem, czy konsystencja jest odpowiednia (dość zwarta) i smak właściwy, ale to przecież dopiero pierwsze podejście:)


34 dkg ciecierzycy z puszki - waga po odsączeniu
3 łyżki wody z ciecierzycy
3 łyżki oliwy + odrobinę do polania wierzchu
1 duży ząbek czosnku - przeciskam przez praskę
2 - 3 łyżki soku z cytryny
2 łyżki tahini
sól,pieprz i kumin do smaku
papryka do posypania wierzchu
kolorowe papryki, ogórek, marchewka do serwowania z hummusem



Wszystkie składniki, poza papryką w proszku blenduję na jednolitą masę.
Doprawiam do smaku, jeśli potrzeba, przekładam do miseczki, polewam oliwą i posypuję papryką w proszku.
Podaję z warzywami pokrojonymi w słupki. Smacznego!!!

15 komentarzy:

  1. Jaki zbieg okoliczności, właśnie skończyłam robić :) Uwielbiam hummus, najbardziej na kanapeczkach. Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również nie mam wielkich z nim doświadczeń:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hummus zawsze i wszędzie :) nawet mamy zawsze trochę go zamrożonego na czarną godzinę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamrażacie?to podpatruję Wasz pomysł:)

      Usuń
    2. Ten patent nam podpowiedziała Natalie z "Rano Wszystko Smakuje Lepiej" :D

      Usuń
  4. Zabieram się za zrobienie go już od dawna i jakoś mi się nie udaje :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam hummus! Zwykle robię tak, żeby miał lekką i łatwo rozprowadzalną strukturę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) wypróbuję Twój z awokado,to będzie najlepsza lekcja dla mnie:)

      Usuń
  6. Mniam pyszności :-) uwielbiam hummus i dość często go mam w lodówce :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha choć dawno nie jadłam muszę zrobić natchnęłaś mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wstyd to dopiero mi się przyznać, nie tylko nigdy nie robiłem, ale (o zgrozo!) nigdy nie jadłem hummusu! :-) :-( chyba czas najwyższy to nadrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno już nie robiłam, przypomniałaś mi o tym wspaniałym smaku!

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)