Łączna liczba wyświetleń

środa, 23 listopada 2016

Kurczak w śmietanowym sosie z pomidorkami, szpinakiem i pieczarkami :)

Zapraszam na pyszny obiad z kurczaka z dodatkiem szpinaku, pomidorków i pieczarek. Nam smakował z kaszą gryczaną, ale dodatki mogą być różne, w zależności od tego, co lubicie. Przepis pochodzi stąd, a jego Autorka proponuje danie na bazie schabu, ja jednak zamieniłam na drób.


3 pojedyncze filety z kurczaka
10 połówek suszonych pomidorków z zalewy oliwnej
15 dkg pieczarek
3 ząbki czosnku
150 ml śmietany
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
garść startego na tarce żółtego sera - użyłam cheddara
2 szklanki bulionu - użyłam wody
masło do podsmażenia pieczarek
2 - 3 spore garście świeżego szpinaku
sól i pieprz
olej do smażenia mięsa

Filety kroję wzdłuż na plastry, oprószam solą i pieprzem.
Na patelni rozgrzewam olej i smażę na nim kurczaka z obu stron, zalewam gorącą wodą i duszę chwilę na wolnym ogniu.
Osobno na patelni rozgrzewam masło i smażę na nim przekrojone na pół pieczarki (użyłam bardzo małych) na złoty kolor, a następnie dodaję je do duszonego mięsa.
Czosnek siekam i dodaję do mięsa.
Suszone pomidorki kroję na paski i dodaję pod koniec duszenia do mięsa.
Szpinak myję, odsączam i dodaję do mięsa.
W momencie, gdy szpinak zmięknie całość zalewam śmietaną wymieszaną z 1 łyżeczką mąki ziemniaczanej, doprawiam pieprzem, mieszam.
Na koniec dorzucam ser, mieszam.
Danie jest gotowe, gdy ser się rozpuści.
Podaję z ugotowaną na sypko kaszą gryczaną.
Smacznego!!!

10 komentarzy:

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)