Łączna liczba wyświetleń

środa, 23 stycznia 2013

Surówka z sałaty lodowej :)

Tęsknię za wiosną, a właściwie mogłoby już być lato i mnóstwo świeżych warzyw na pyszne surówki. Zimowe wersje dodatków do obiadu trochę mi się już przejadły więc dziś zrobiłam surówkę, dzięki której odkryłam, że sałata lodowa jest smaczna, chrupiąca, słodkawa w smaku, a przede wszystkim bardzo zdrowa- zawiera dużo żelaza,witaminy C, E, A oraz z grupy B, błonnik oraz reguluje trawienie . Poza tym można ją długo przechowywać w lodówce - naprawdę warto po nią sięgać.

sałata lodowa 
2 marchewki - ścieram na grubej tarce
        sos :
majonez + jogurt grecki w proporcji 1:1
czosnek - ilość zależy do tego,jak bardzo tolerujemy jego smak, proponuję, żeby czosnek był wyraźnie wyczuwalny w sosie
pieprz, ewentualnie sól do smaku - ja używam bardzo mało soli, więc do tej surówki nie dodaję
natka pietruszki - opcjonalnie

Przygotowuję sos łącząc wszystkie jego składniki.Robię to najpierw dając mu czas "na przegryzienie".Sałatę dzielę na poszczególne listki, płuczę i rwę na małe kawałki, daję do miski, dorzucam starte marchewki i całość łączę z sosem. Zostawiam na chwilę w lodówce, żeby smaki się połączyły,ale nie jest to konieczne:) Smacznego!!!


7 komentarzy:

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)