Łączna liczba wyświetleń

sobota, 5 stycznia 2013

W stylu gulaszowej :)

Dziś będzie zupa. Trochę pomidorowa, trochę ziemniaczana... Jedna z tych, które często gotuję. Pożywna i smaczna, a składniki do niej zazwyczaj zawsze są w domu więc można by powiedzieć, ze to taka trochę zupa "awaryjna" :)


25 dka kiełbasy(daję 30) - kroimy w kostkę
1 l rosołu (może być z kostki ),ja pomijam zupełnie,wystarczy smak kiełbasy(zalewam taką ilością,która przykrywa wszystkie skł. w garnku więc jest go sporo więcej)
2 średnie cebule
3-4 ziemniaki(daję ok.7-8 w zależności od wielkości,ale jest ich sporo)
2 czerwone papryki
2 łyżki koncentratu pomidorowego
śmietana, tłuszcz do smażenia
papryka słodka i ostra, majeranek, kminek mielony(ja daję cały,jeśli nie mam mielonego), sól, pieprz

Tak wygląda lista składników w przepisie,ponieważ ja gotując zwiększam porcję zupy,trochę tą listę przerobiłam( moje wartości w nawiasach).Pokrojoną kiełbasę i cebulę podsmażamy, raczej nie dodając tłuszczu,tylko na tym, który wytopi się z kiełbasy. W przeciwnym razie zupa będzie za tłusta. Gotowe przekładamy do garnka. Na pozostałym tłuszczu,a jeśli jest za mało dolewamy odrobinę oleju,smażymy pokorjone w kostkę ziemniaki. Proponuję nie iść na skróty wrzucając surowe do garnka,żeby sie gotowały,gdyż takie podsmażone zmieniają smak zupy na korzyść. Dorzucamy podmażone do kiełbasy,solimy, zalewamy rosołem lub wodą jeśli nie chcemy wprowadzić dodatkowego smaku(ja tak właśnie robię,bo rosół i  śmietana,która daje się na końcu to dla mnie za duża dawka tłuszczu). Gdy ziemniaki będą miekkie dorzucamy pokrojone w kostkę papryki. Podgotowujemy,na koniec dodajemy koncentrat i przyprawy do smaku. Śmietanę dodaje się na talerzu,już z nią nie gotujemy zupy. Bardzo korzystnie wpływa na jej smak wiec radzę nie pomijać :) Smacznego!!!

4 komentarze:

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)