Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 12 października 2014

Drożdżowy zawijaniec z cynamonem i rodzynkami :)

Pisząc ten post czuję zapach cynamonu...Drożdże jakoś lubią mi płatać figle,poza tym jednym zawijańcem,który zawsze się udaje.Zanim opuściłam rodzinne gniazdko,często piekłam z tego przepisu drożdżówkę z dodatkiem rodzynek,bez zwijania w roladę,bez cynamonu,taką szybszą,ale równie smaczną wersję do kubka mleka na śniadanie.


   porcja na keksówkę:

50 dkg mąki
3 żółtka
1 szkl.mleka
4 dkg drożdży
2 łyżki cukru
2 czubate łyżki masła - stopić i ostudzić
szczypta soli
cukier waniliowy

  nadzienie:

8 dkg masła
3łyżki cukru
1 łyżka cynamonu
15 dkg rodzynek
2 - 3 łyżki owoców kandyzowanych - opcjonalnie

Mleko lekko podgrzewam(nie może być gorące,bo zabije drożdże),dodaję drożdże,cukier waniliowy i kryształ,2 łyżki mąki,całość mieszam i odstawiam na 10 min.do wyrośnięcia przykryte ściereczką.Do miski wsypuję mąkę,dodaję wyrośniety rozczyn,żółtka,stopione masło i wyrabiam,aż zacznie odklejać się od ręki.Ciasto przykrywam ściereczką i odstawiam na godz.do wyrośnięcia,bardzo często już po 30 min.ciasto podwaja swoją objętość.Masło do nadzienia ucieram z cukrem i cynamonem.Z ciasta formuję prostokąt i smaruję go masą z cynamonem,posypuję rodzynkami i owocami kandyzowanymi,zwijam roladę,przekładam do keksówki i wierzch smaruję białkiem(można posypać migdałami).Odstawiam do ponownego wyrośnięcia na 20 min.Piekarnik nagrzewam do 180-190 stopni i piekę ok.35 min.(czas pieczenia i temp.zależy od piekarnika)Smacznego!!!

23 komentarze:

  1. mmm.. uwielbiam drożdżowe ciacha! są takie lekkie i puszyste... pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasta drożdżowe z cynamonem!! :) Wspaniale Ci wyrosło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto jak dla mnie rewelacyjnie! Na pewno pokusiłabym się o kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym kawałeczek :-) lubię ciasta drożdżowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie wspaniałe ciasto. Nie dość, że drożdżowe, to jeszcze z cynamonem. Pachnie aż u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam drożdżowce. To ciasto jakoś zawsze mi wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aguś do tego jeszcze mleczko i mój M byłby zachwycony:) pięknie i wyszła:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjnie wygląda, nieco więcej pracy, ale warto :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm, mięciutkie i pachnące... Nie ma jak drożdżówka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie drożdżowe cuda z rodzynkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszny, mięciuchny i bardzo aromatyczny zawijaniec ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja biorę ja! Pyszne muszą być<3

    OdpowiedzUsuń
  13. Czuję zapach cynamonu:-) Ja bym zastąpiła rodzynki orzechami:-) Pewnie można, co?;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale narobiłaś smaka na takie ciacho, zdecydowanie też muszę w najbliższym czasie przyrządzić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmm...tez czuje ten zapach :) mmmm...pychotka :) Agus, a powiedz mi jakiego wypiekacza do chleba uzywasz? Bo przymierzam sie do zakupu, ale kompletnie mam w tym rozeznania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morphy Richards:)zalezy czego od niej oczekujesz,ja swoja uzywam od niedawna,nie zdazylam jej jeszcze nalezycie sprawdzic,ale na tyle na ile ja poznalam nie zamienilabym na inna:)jesli masz jakies pytania,pisz,prosze,na maila:)

      Usuń
  16. Fajny do odrywania drożdżowiec. Palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeuroczy, chciałabym kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  18. już mi zapachniało patrząc na zdjęcie, mniamm

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapisuję i na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)