Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 26 października 2014

Muffinki bardzo czekoladowe :)

Najsmaczniejsze chwilę po wyjęciu z piekarnika,gdy nieco ostygną,a drobinki czekolady wciąż są płynne.W pieczeniu dzielnie pomagał mi małolat,był również niezły w podjadaniu,czego nie dało się ukryć,gdyż zdemaskowały go okruszki:)


   porcja na 12 średnich muffinek:
22,5 dkg mąki samorosnącej 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 dkg kakao
1/4 łyżeczki soli
12,5 dkg cukru kryształu
200 ml mleka
75 ml oleju
1 jajko lekko roztrzepane widelcem
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
7,5 dkg wiórków czekoladowych,doskonale sprawdza się pokrojona na malutkie kawałeczki gorzka czekolada

Piekarnik nagrzewam do 200 stopni,foremkę do muffinek wykładam papilotkami.W jednej misce mieszam mąkę z kakao,solą i proszkiem do pieczenia,a w drugiej cukier,mleko,olej,ekstrakt wan.jajko.Mokre składniki wlewam do suchych,mieszam,na koniec dosypuję wiórki czekol.Masę nakładam łyżką do papilotek i piekę 15 min.w nagrzanym piekarniku.Smacznego!!!








13 komentarzy:

  1. zaintrygowała mnie mąka, kupowałam taką w Hiszpanii i piekłam z niej ciasto - fajny wynalazek;) ale w Polsce nigdzie nie widziałam, więc zadowalam się proszkiem do pieczenia lub sodą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na takie muffinki chętnie się skuszę, Szkoda, że nie mam odpowiedniej mąki bo bym zrobiła już dziś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą mąką jest problem w Polsce,dlatego podaję odnośnik do pomysłu Nigelli L.jak ją zrobić domowym sposobem:)kliknij w słowo"samorosnącej"w przepisie:)

      Usuń
  3. Czekoladowe smakują najlepiej, ja lubię jeszcze dodać do nich wiśni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż ślinka leci, na czekoladę i wypieki z jej udziałem mam zawsze ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne i apetyczne są te Twoje muffinki :-) za takie czekoladowe oddam wszystko :-) pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muffinki dla prawdziwych czekoladoholików :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wcale się nie dziwę małolatowi sama bym podjadała :-) czekoladowe mniam

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha!!! Moje dzieci za takimi czekoladowymi przepadają, też by podjadały!

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie bardzo czekoladowe są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)