Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 2 października 2014

Tarta z cukinią i wędzonym łososiem :)

Zdecydowanie za mała! Za szybko znika! Nie sposób odmówić dokładki! Koniecznie do powtórzenia!Czy coś pominęłam?

     porcja na formę do tarty 23 cm:
20 dkg mąki
11,5 dkg masła
szczypta soli
4 łyżki bardzo zimnej wody

Z podanych składników zagniatam ciasto,wykładam nim formę łącznie z brzegami,nakłuwam widelcem,obciążam suchą fasolą na papierze i piekę 10 min.we wcześniej nagrzanym do 200 stopni piekarniku,nastepnie zdejmuję obciążenie i dopiekam kolejne 5 min.,wyjmuję z piekarnika.

1 mała cukinia - obieraczką do jarzyn dzielę ją na wstążki łącznie ze skórką
12 - 14 dkg wędzonego łososia
3 duże jajka
150 - 200 ml gęstej śmietany najlepiej 36%
szczypiorek lub cebulka dymka,natka pietruszki - ilość wg.uznania
7,5 dkg startego na grubej tarce sera cheddar
pieprz
sól - ja pominęłam,łosoś jest wystarczająco słony
odrobina oliwy

Piekarnik nagrzewam do 180 stopni.Blaszkę do pieczenia wykładam papierem,na to kładę wstążki cukinii,smaruję oliwą i podpiekam,żeby zmiękła 4-5 min.Łososia kroję w paski,daję do miski,dodaję cukinię,rozbełtane widelcem jajka,posiekaną dymkę i trochę natki,5 dkg sera oraz śmietanę,doprawiam pieprzem,mieszam i całość wylewam na podpieczone ciasto.Tartę wstawiam do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i piekę 35-40 min.Smacznego!!!



19 komentarzy:

  1. PYSZNA TARTA;AŻ ŚLINKA LECI;) POLECAM MOJĄ TARTĘ Z GRZYBAMI LEŚNYMI I SEREM FETA;POZDRAWIAM
    http://kulinarnyporadnik.blogspot.com/2014/09/jak-mrozic-grzyby-tarta-z-grzybami.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Biorę tą tartę w całości!:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na 100% za mała. Składniki pyszne i zniknęłaby w mgnieniu oka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, pominęłaś, że ...bardzo kusząco wygląda :) Szkoda, że zniknęła, bo... zjadłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż ślinka cieknie, takie pyszności:) Uwielbiam tarty!

    OdpowiedzUsuń
  6. zdecydowanie za mała- wygląda pysznie, jak do tego jeszcze tak smakuje, to u mnie musiały by być dwie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna propozycja, a tarta wyszła bardzo apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wygląda ta tarta, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aguś, trafiłaś w moje smaki, niom :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam wszelkiego rodzaju tarty, przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. przepychotka :) trzeba przetestowac :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszy mnie spora ilość zwolenników mojej tarty:)Dzięki za odwiedziny i komentarze:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam straszną ochotę na taką tartę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam podobną jeszcze ze szpinakiem. Chyba się zgrałyśmy myślami ha ha. Wygląda pysznie twoja :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam wszelkiego rodzaju tarty a Twoja kusi składnikami: ))

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam wszelkiego rodzaju tarty - pyszotka!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow! Świetny przepis. Zdecydowanie muszę spróbować. Buziaki

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)