Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 5 października 2014

Domowa szynka :)

Domowa szynka była wciąż w sferze moich marzeń,do czasu gdy trafiłam na ten przepis. Pierwsza myśl,jaka mi wtedy przyszła do głowy "ale bym taką zjadłą",a zaraz potem kolejna,że przecież nie udaje mi się pieczenie mięsa.Szyneczka"chodziła"za mną,aż wreszcie się złamałam i korzystając z przepisu,kropka w kropkę,upiekłam.Zresztą,sami zobaczcie...


schab w ilości nieznacznie mniejszej niż 1 kg.marynuję w marynacie,której ilość wystarcza do zamarynowania 2 kg kawałka mięsa:
3 liście laurowe - obkładam nimi schab
4 łyżki oleju
2 łyżki octu balsamicznego  - ocet dodaje mięsu kruchości
2 łyżki wody
4 ząbki czosnku przeciskam przez praskę
po 4 ziarenka jałowca i ziela angielskiego rozgniatam w moździerzu
1 łyżeczka majeranku
1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku
1/2 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
1 łyżeczka soli
rękaw do pieczenia mięsa

Wszystkie składniki marynaty mieszam,smaruję nią mięso(moje było włożone do siatki,pod którą włożyłam liście laurowe z obu stron),wkładam do szklanego naczynia,wlewam resztę marynaty,naczynie okrywam przeźroczystą folią spoż.i wkładam na noc do lodówki.Następnego dnia całość przekładam do rękawa do pieczenia,zawiązuję końce i piekę mięso w piekarniku wcześniej nagrzanym do 200 stopni przez 75 min.Ostatnie 10 min piekę w rozcietym rękawie.
Marynata jest na 2 kg szynki,ja użyłam schabu w ilości nieznacznie mniejszej niż kg.Autor oryginalnego przepisu wyznaje zasadę pieczenia przez godzinę na każdy kilogram mięsa,ja ze względu na brak zaufania do mojego starego piekarnika wydłużyłam ten czas o dodatkowe 10-15min.Przed wyjęciem mięsa sprawdzam patyczkiem do szaszłyków,czy wypływający z mięsa sok jest przejrzysty,jeśli tak,mięso jest gotowe.Smacznego!!!

17 komentarzy:

  1. domowa najlepsza! :)

    _________
    a u mnie?
    DOLL COLLAR !

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowa wędlina jest najlepsza. Sama często piekę mięso bo takie smakuje mi dużo bardziej niż kupne. Twoja szynka wygląda doskonale:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie domowe pieczone mięsa, zawsze to zdrowsze i na pewno smaczniejsze niż te ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowe mięsko na kanapki jest najlepsze :-) pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja poproszę kanapkę z taką szyneczką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już robię na chlebku dommowej roboty,wprawdzie z maszyny,ale mnie i tak sprawia ogromną radość:)

      Usuń
  6. Wygląda pysznie dawno nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  7. domowe mięska do pieczywa są naj smaczniejsze i żadna wędlina nie wytrzymuje z nimi konkurencję:) niestety często jest tak, że jak zasmakujesz, to potem wyroby masowe są już be:)

    OdpowiedzUsuń
  8. No to ja kropka w kropke zrobie tak samo, bo tez cos miesa nie wychodza. Tzn wychodza ale suche :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piąteczkę przybijam:)mam to samo,mięsa są za suche,a to mnie zniechęca do pieczenia.Ten schabik udał się doskonale,nie próbowałąm piec większych sztuk,ale taki mały upiekł się pięknie:)

      Usuń
  9. Taka domowa najlepsza. Można jeść na chlebek, i bez, nawet masełko niepotrzebne bo szynka robi za podkład ha ha

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale mi smaka narobiłaś na taką szyneczkę :) Często pieczemy i chętnie spróbuję Twojej :) Jutro kupuję mięcho!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam domowe wędliny! Tak za mną chodzą od dłuższego czasu, więc ta mnie już dobiła! :) Idę zatopić smutki w... tuńczyku. :)

    Zapraszam do nas, do kuchni matki i córki :)
    www.wypisz-wymaaaluj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna taka domowa wędlinka :)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)