Łączna liczba wyświetleń

środa, 8 października 2014

Zupa-krem z pomidorów z bazylią i nutką białego wina :)

Mocno pomidorowa z lekko kwaskowym posmakiem,z dodatkiem pachnącej,świeżej bazylii oraz suszonych pomidorów i wina.Zupa nadaje się dla wegetarian.


ok.80 dkg krojonych pomidorów w zalewie 
120 ml białego wytrawnego wina
500 ml bulionu warzywnego lub wody z dodatkiem 2 łyżek domowej przyprawy
2 łyżki oliwy od suszonych pomidorków
1 łyżka masła
1 ząbek czosnku
1 średnia cebula
8 połówek suszonych pomidorów w oliwnej zalewie
2 łyżki posiekanej świeżej bazylii
150 ml śmietany
sól i pieprz do smaku

W garnku rozgrzewam oliwę i masło,podsmażam na tym pokrojoną w kostkę cebulę,dodaję krojone pomidory z kartonika,drobno posiekany czosnek,wino,drobno pokrojone suszone pomidory,2 łyżki domowej przyrawy,całość zalewam wodą,przykrywam i na małym ogniu gotuję ok.20 min.Następnie zdjemuję z ognia,dorzucam bazylię i całość miksuję.Dodaję śmietanę,doprawiam solą i pieprzem.Smacznego!!!

15 komentarzy:

  1. Pyszna zupa krem, jaki kolorek cudny

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pomidorową. To są zdecydowanie moje smaki :-) mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie:) lubię wszystkie zupy kremy to i ta by mi bardzo smakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  4. do pomidorowej wina jeszcze nie dodawalam, ciekawy pomysl :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Póki co jestem w ciąży więc wina nie mogę dodać, ale później chętnie wypróbuję. Lubię różne wariacje na temat zupy pomidorowej.

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm... to moja ulubiona:) Jestem superfanką pomidorów!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na taką pyszną zupkę to ja się bardzo chętnie piszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomidorowa - moja ulubiona zupa, w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszna musiała być. Chodzi za mną zupa pomidorowa ;))

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)