Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 9 października 2014

Chleb z maszyny z mąki pełnoziarnistej z płatkami owsianymi i zarodkami pszennymi:)

Uznaliśmy z mężem,że to najlepszy chleb z maszyny,jaki do tej pory udało mi się upiec.Jest lekko słodkawy za sprawą sporej ilości miodu i niestety opada podczas pieczenia,ale dla nas nie ma to większego znaczenia:)


   porcja na 675 g chleb(1,5 lb)
6 łyżek wody
175 ml mleka
3 łyżki oleju roślinnego
3 łyżki miodu
1,5 łyżeczki soli - dałam 1
4 dkg płatków owsianych - nie błyskawicznych
4,5 łyżki zarodków pszennych prażonych - prażę na suchej patelni,dodaję ostudzone
19 dkg mąki pełnoziarnistej pszennej
20 dkg mąki pszennej chlebowej
1 łyżka drożdży instant

Do odmierzania składników używam miarek dołączonych do maszyny,to bardzo ważne.Składniki suche dodaję odmierzone równo z brzegiem miarki.Wszystkie składniki dodaję w kolejności sugerowanej w instrukcji maszyny,którą posiadamy.Włączam opcję chleb pełnoziarnisty i średni stopień wypieczenia skórki.Smacznego!!!


10 komentarzy:

  1. Pyszny chlebek, moja mama ma taką maszyne i chlebek w niej upieczony jest pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, że chleb pieczony w takiej maszynie jest smaczny, bo jadłam.
    A składniki z jakich go upiekłaś mówią mi, że naprawdę jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny chlebuś :) Aguś coś czuję że z Twoim zapałem to zaraz będziesz zakwas nastawiać :)
    Ja też zaczynałam od maszynki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Aguś a jaka maszynę macie? Bo ostatnio zastanawiam sie czy nie kupic.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam takiej maszyny, ale chlebuś wygląda wspaniałe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki domowy najlepszy i jeszcze pełnoziarnisty pycha

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)