Łączna liczba wyświetleń

piątek, 20 grudnia 2013

Ciasto marchewkowe z serowo-cytrynową polewą :)

Kolejne ciasto marchewkowe-wilgotne i smaczne,tym razem z serową polewą.Po raz pierwszy wykorzystałam serek Filadelfia jako wykończenie ciasta i przyznaję,że pomysł całkiem trafiony.


     porcja na małą formę,ja użyłam do brownies:

27,5 dkg mąki samorosnącej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 płaska łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki soli
skórka z cytryny
17,5 dkg cukru
3 jajka
17,5 dkg masła - roztopić
30 dkg startej na grubej tarce marchewki
1 duży lub 2 małe banany
ok.15 dkg serka Filadelfia
4-5 dkg cukru pudru
sok z skórka z cytryny - ilość odpowiednia do uzyskania kremowej konsyst.polewy,ja dałam ponad połowę soku

Mąkę,proszek i sodę oraz cynamon i sól wsypuję do miski.Dodaję skórkę z cytryny i cukier.Jajka ubijam z wystudzonym masłem i dodaję do suchych składników,a następnie dodaję marchewkę i rozgniecionego widelcem banana,mieszam całość drewnianą łyżką i wylewam do wyłożonej papierem do pieczenia formy i piekę 45 min.w nagrzanym do 180 st.piekarniku(do suchego patyczka).Wyjmuję i studzę.W misce ucieram serek z  cukrem i sokiem z cytryny,aż do uzyskania jednolitej konsystencji,niezbyt rzadkiej.Smaruję wierzch ciasta i (opcjonalnie)posypuję czekoladowymi drobinkami.Smacznego!!!


8 komentarzy:

  1. uwielbiam ciasta marchewkowe :) serek świetnie się z nim komponuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. marchewkowe uwielbiam a ta polewa pasuje idealnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam jeszcze ciasta marchewkowego, a twoje tka kusi. I ta serowa polewa. Pyszności :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciasta marchewkowe :) Spróbuję kiedyś według Twojego przepisu je przygotować.

    OdpowiedzUsuń
  5. moje ulubione <3
    wpraszam się na kawałek

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię ciasto marchewkowe :) Przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne ciasta u Ciebie :) Widzę, że nie odpoczywasz po świętach! Też chodzi za mną ciasto marchewkowe!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto marchewkowe to jedno z moich ulubionych :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)