Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 11 lipca 2017

Zapiekanki z pieczarkami :)

Pewnie niektórzy z Was pamiętają ten PRL-owski fast food. Budkę z zapiekankami chętnie się odwiedzało pomijając niekiedy długi czas oczekiwania na chrupiącą bułkę z pieczarkowym farszem, polaną ketchupem. Teraz takich zapiekanek raczej nie można już kupić, ale nie jest to powód do tego, by nie przypomnieć sobie ich smaku przygotowując w domu. Gdy mój syn po raz pierwszy je spróbował...po dluższym namyśle, czy aby warto przełamać się i sięgnąć po coś co zawiera znielubiane pieczarki, wykrzywił się z niesmakiem i popatrzył na nas zdziwiony, jak to można wogóle jeść i do tego z taką radością haha Drugie jego podejście, gdy po kilku miesiącach przygotowałam zapiekanki ponownie, było niemalże równe naszemu entuzjazmowi. Jak widać do każdego smaku trzeba dorosnąć. Zapraszam zatem na zapiekanki, które przypomniałam sobie dzięki Nataszy klik.


6 - 8 bułek do hot-dogów - kroję wzdłuż na pół
1 średnia cebula
3 ząbki czosnku
40 dkg pieczarek
2 łyżki majonezu
kilka plastrów boczku
sól i pieprz do smaku
ok. 2 szkl.żółtego sera - ścieram na drobne wiórki
szypiorek do posypania na wierzchu
trochę tłuszczu do smażenia


Boczek kroję w kostkę i podsmażam na patelni, jeśli potrzeba dodaję odrobinę tłuszczu.
Pieczarki i cebulę kroję w kostkę.
Na patelni rogrzewam trochę masła i wrzucam pieczarki, a gdy zaczną puszczać sok, dorzucam cebulę i smażę całość, aż pieczarki utracą wodę i zaczną się lekko podsmażać.
Następnie zdejmuję je z patelni, doprawiam czosnkiem, przyprawami, dodaję boczek i majonez oraz ser.
Mieszam całość.
Piekarnik nagrzewam do 180 stopni.
Płaską formę wykładam papierem do pieczenia.
Bułki przekrawam wzdłuż i każda połówkę smaruję farszem.
Bułki układam na blasze i wkładam do nagrzanego piekarnika na ok.15 min aż się lekko przyrumienią.
Upieczone zapiekanki posypuję posiekanym szczypiorkiem. Można na wierzch użyć również ketchupu.
Smacznego!!!



7 komentarzy:

  1. Uwielbiam :) Są mega pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowe najlepsze ;) moi synowie uwielbiaja

    OdpowiedzUsuń
  3. My zawsze lubiłyśmy jak było dużo pieczarek <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze zapiekanki bardzo lubiłam. Kiedyś kupowałam, teraz, jako osoba dorosła robię sama. Pyszne zapiekanki zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie jadłam i nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)