Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 26 czerwca 2017

Klopsiki z piekarnika :)

Pyszne miniaturki z mielonego mięsa, aromatyczne i pełne smaków. Przepis podpatrzyłam u Malwiny - klik, podałam je z ziemniakami i surówką z młodej kapusty - klik. Zapraszam :)


50 dkg mielonej wieprzowiny - w oryginale indyk
1 białko jajka
pół czerwonej cebulki
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka świeżego imbiru
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
2 łyżki posiekanego szczypiorku
po pół łyżeczki suszonej bazyli, tymianku i słodkiej papryki
1 spora łyżka płatków drożdżowych - moja inwencja, można pominąć, ja dodałam ze względu na właściwości zdrowotne
sól i pieprz


Wszystkie składniki daję do miski i mieszam ręką, aby masa dobrze się wyrobiła.
Piekarnik nagrzewam do 180 stopni.
Mięso idealnie się wyrabia, jest zwarte, a klopsiki się nie rozpadają.
Następnie formuję niewielkie klopsy - z podanej ilości uzyskałam 17 klopsów - i układam je na formie wyłożonej papierem.
Gotowe klopsy wkładam do nagrzanego piekarnika na 20 - 25 min. w połowie czasu odwracam je na drugą stronę.
Upieczone na złoto podaję z ziemniakami i surówką z kapusty.
Smacznego!!!




11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię klopsiki z piekarnika :) Szybko, smacznie i bez tłuszczu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:) cieszę się, że przypadły Ci do gustu:)

      Usuń
  2. Właśnie najbardziej lubimy takie z piekarnika a na drugim miejscu duszone z sosie pomidorowym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło mi, że skorzystałaś z mojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne i zawsze to mniej tłuszczu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. NIe jem mięsa ale czy w takim razie mogę poprosić o przepis na surówkę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://agusiowegotowanie.blogspot.co.uk/2017/06/surowka-z-modej-kapusty.html proszę bardzo, gdyby się nie otworzył link, to wystarczy kliknąć na "klik" u góry we wstępie:)

      Usuń
  6. Bardzo apetyczne danie :)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)