Łączna liczba wyświetleń

piątek, 16 lutego 2018

Koktajl śniadaniowy z płatkami owsianymi i masłem orzechowym :)

Lubicie owsianki? ja tak, ale zwykła tradycyjna owsianka czyli płatki plus mleko nieco mi się przejadła. Rano nie mam czasu na wymyślanie, kombinowanie i szukanie nowych smaków stąd też pomysł z owsiankami nocnymi - wieczorem poprzedniego dnia mieszam wybrane składniki, całość zalewam mlekiem, nie gotuję i wkładam do lodówki, a rano podgrzewam i śniadanie mam gotowe. Poniżej podaję przepis na owsiankę w formie koktajlu, który wypijam na zimno. Inspirację znalazłam tu - klik, owsiankę zamieniłam na koktajl. Zapraszam:)


3 łyżki płatków owsianych
niecałe 200 ml mleka - krowie, roślinne wg.uznania
5 daktyli
niepełna łyżka masłą orzechowego
1 banan
1 łyżeczka kakao


Owsiankę przygotowuję w kubku do smoothie, który nadaje się do miksowania, a następnie do zabrania koktajlu owsiankowego na wynos.
Płatki wsypuję do kubka, zalewam mlekiem, dodaję opłukane suszone daktyle i wstawiam do lodówki na noc.
Rano dodaję pozosyałę składniki i całość blenduję do uzyskania płynnej konsystencji.
Z takiej ilości składników, która pozwala mi na uzyskanie ok.300 ml koktajlu, owsianka jest dość gęsta.
Gdy zabieram ją na wynos to dolewam nieco więcej mleka, by łatwiej dało się ją wypić.
Smacznego!!!

7 komentarzy:

  1. Koktajle owsiane robię dość często Połówkowi jako posiłek potreningowy. Są pyszne i robi się je w kilka chwil :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubimy takie połączenia smakowe jednak wolimy coś zjeść i pogryźć niż wypić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no równie dobrze można ją zjeść z miseczki, wystarczy nie miksować:)

      Usuń
  3. Fajny przepis :-) Muszę wypróbować taki koktajl :-)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)