Łączna liczba wyświetleń

środa, 2 września 2015

Sos pomidorowy z chili :)

Ostry sos pomidorowy z dodatkiem papryczek chili idealnie nadaje się do domowych burgerów,warzywnych placuszków,kanapek,makaronu,ryżu...w zasadzie jest wszechstronnego użytku:) A patrząc na zdjęcia poniżej powiedzcie mi Kochani,jakim programem obrobić zdjęcia,by wyrównać kolor tła?Moment,kiedy będę zadowolona ze swoich zdjęć,chyba nie nastąpi buuu...


    bardzo mała porcja,jak na zdjęciu powyżej

38 - 40 dkg pomidorów
2 papryczki chili - użyłam takich,jak na zdj.
1 jabłko
2 cm imbiru
2 ząbki czosnku
2 łyżki sosu worczester
5 łyżek octu jabłkowego
3 łyżki cukru


Pomidory kroję na pół,jeśli używamy dużych,to obieramy ze skórki i kroimy na kawałki.
Z papryczek usuwam nasionka i kroję w półplastry.
Jabłko kroję w kostkę.
Czosnek przeciskam przez praskę,a obrany imbir ścieram na tarce.
Wszystkie składniki umieszczam w rondlu i gotuję,aż cukier się rozpuści,następnie blenduję i kontynuuję gotowanie jeszcze przez chwilę,aż sos zacznie nieco gęstnieć.
Zdejmuję z ognia,a ostudzony przecieram przez sitko i sos gotowy.Smacznego!!!

Na ostro Warzywa psiankowate 2015 Pora na pomidora!

23 komentarze:

  1. Wspaniały sosik. Dziękuję za dodanie do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie:)będę zaglądać po inspiracje:)

      Usuń
  2. Bardzo lubię dodawać szczyptę pikanterii do moich dań :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chili i pomidory to małżeństwo idealne :)
    Dziękuję za dołączenie do akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajną akcję zorganizowałaś,napewno zgromadzisz mnóstwo fajnych przepisów:)dziękuję za akceptacje mojego skromnego wpisu:)

      Usuń
  4. Taki sos to ja zabieram bez wahania, najlepszy na pizzę<3 Jeśli o program chodzi w Lightroomie, który jest bardzo prosty w użytku można zastosować tzw. filtr gradientowy, który możesz nałożyć tylko na jakąś część zdjęcia i w ten sposób na przykład rozjaśnić czy przyciemnić wybrany kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pizza! no przecież,że do pizzy byłby idealny,że też ja wcześniej na to nie wpadłam:) I dziękuję za podpowiedź,będę nad tym pracować:)))

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Oj,oby nie tuż po krojeniu chili,bo będzie piekło bardzo hahaha

      Usuń
  6. Ciekawy ten sos a szczególnie poprzez dodatek jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię taki pikantny, a fotki masz świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sos, który ma szerokie zastosowanie. Pyszny, pikantny taki jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam taki sos! Ja bym go dodawała do wszystkiego! :) A co do zdjęcia to ja też polecam Lightrooma. Na Twoim miejscu zmniejszyłabym odblaski na sosie pomidorowym czyli dała mniej "highlights".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za poradę,zgadzam się,że odblaski wymagają korekty,muszę zabrać się za ten program:)

      Usuń
  10. Połączenie pomidorów i chili jest idealne;)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)