Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 31 stycznia 2016

Pyzy z pieczarkami i śliwkowym sosem :)

Co sądzicie o połączeniu suszonych śliwek z pieczarkami? Mnie to bardzo zaintrygowało i korzystając z wolnego dnia przyrządziłam pyzy faszerowane pieczarkami,a do nich sos z suszonych śliwek. Przepis z książeczki "Fakt radzi"z moimi zmianami. Zapraszam:)


30 dkg pieczarek
1 kg ziemniaków
troszkę więcej niż szklanka mąki
2 jajka 
2 łyżki bułki tartej
masło
tymianek

       na sos:

20 dkg suszonych śliwek,(najlepiej wędzonych) + 2 szkl.wody
1 listek laurowy
2 goździki
laska cynamonu
1 gwiazdka anyżu
kilka ziaren ziela angielskiego 
pieprz
sól opcjonalnie - ja pominęłam


Ziemniaki obieram i gotuję w osolonej wodzie,odcedzam i ubijam tłuczkiem na gładko,odstawiam do ostudzenia.
Pieczarki oczyszczam,kroję w drobną kostkę i podsmażam na maśle z odrobiną tymianku.
Wszystkie składniki sosu umieszczam w rondlu i gotuję,aż śliwki się rozpadną.Następnie sos przecieram przez sitko,by pozbyć się grudek.
Do ostudzonych pieczarek dodaję jajko,sól i pieprz oraz 2 łyżki bułki tartej.
Do ostudzonych ziemniaków dodaję 1 jajko,mąkę i zagniatam ciasto.
Z ciasta formuję wałeczki i dzielę na równe części.
Na środek każdego placuszka kładę farsz i zwijam całość formując kulkę,a następnie wrzucam je partiami do wrzącej wody.
Gdy pyzy wypłyną na wierzch gotuję ok.2-3 min. następnie wyjmuję delikatnie łyżką cedzakową na talerz. Polewam wcześniej przygotowanym sosem.Smacznego!!!




11 komentarzy:

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)