Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 20 listopada 2014

Chleb z maszyny z mąką pełnoziarnistą i jajkami :)

Słodkawy i lekki chleb z maszyny,z delikatną,za sprawą jajek,skórką.


     porcja na chleb 675g(1,5 lb)

2 jajka
175 ml mleka
3 łyżki oleju roślinnego - użyłam oliwy
3 łyżki miodu
1,5 łyżeczki soli - dałam 1
4,5 łyżki prażonych na suchej patelni zarodków pszennych - dodaję po wystudzeniu
20 dkg mąki pszennej pełnoziarnistej
20 dkg mąki pszennej chlebowej
2 1/4 łyżeczki drożdży instant

Jak zawsze przy pieczeniu chleba w maszynie używam oryginalnych miarek odmierzając suche składniki równo z brzegami miarki.Ponieważ chleb zawiera jajka,nie nadaje się do pieczenia z opóźnieniem tzn.od razu po odmierzeniu składników włączamy maszynę,składniki nie powinny "stać" czekając na upieczenie po paru godzinach.Wszystkie składniki dodaję do maszyny w kolejności sugerowanej w instrukcji,nastawiam na opcję chleb pełnoziarnisty i średni stopień wypieczenia skórki.Smacznego!!!

10 komentarzy:

  1. Powiem szczerze, że z jajkami jeszcze chleba nie robiłam, wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny bochenek:) chyba się zacznę zastanawiać nad kupnem maszynki:) tylko gdzie ja ją upcham:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. równiuteńki :) lepiej jak ze sklepu.. zazdroszczę maszynki do chleba. Jesteś zadowolona za swojej? Bo rozważam zakup i chętnie skorzystam z czegoś sprawdzonego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zadowolona z maszyny:)gdyby udawały mi się chleby na drożdżach,że już nie wspomnę o zakwasie,pieczone w piekarniku,to nie kupowałabym maszyny,ale póki co służy mi doskonale.Ponieważ chleby są bez spulchniaczy i innych dodatków to trochę się kruszą,ale stosunkowo długo zachowują świeżość.Gdybym w tym momencie miała ponownie podjąć decyzję zakupu maszyny,to bym się zdecydowała:)

      Usuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)