Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 6 listopada 2014

Zapiekanka z gotowanych ziemniaków z mięsem :)

"Encyklopedia sztuki kulinarnej"to źródło przepisu,z którego korzystałam kilkakrotnie.Zapiekanka jest pożywna,a do jej przygotowania można wykorzystać ziemniaki z poprzedniego dnia oraz gotowane mięso z wywaru,ja zawsze używam surowego mielonego oraz nieznacznie modyfikuję przepis.Zapiekankę podaję z surówką.


50 dkg mięsa - użyłam mielonego z indyka
biała część pora - kroję w cienkie półkrążki
1 cebula - kroję w cienkie półplasterki
2 jajka,osobno żółtka i białka
ok.70 dkg ugotowanych,osolonych ziemniaków - jeśli są z poprzedniego dnia dobrze jest przepuścić przez maszynkę,jeśli świeżo gotowane,wystarczy dokładnie utłuc
2 łyżki pikantnego ketchupu
1 łyżka koncetratu pomidorowego
2 kopiate łyżki boczku pokrojonego w kostkę
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
1 szkl.startego na grubej tarce żółtego sera
sól,pieprz,
przyprawy ziołowe - ja użyłam ziół prowans. i majeranku
słodka papryka w proszku

Boczek podsmażam,aż wytopi się z niego tłuszcz,zdejmuję z patelni,a na wytopionym tłuszczu podsmażam surowe mięso mielone,na koniec dodaję cebulę i pora,żeby lekko zmiękły.Jeśli używany mięsa gotowanego,trzeba je przepuścić przez maszynkę.Do mięsa dodaję ketchup,koncentrat,sól,pieprz,przyprawy ziołowe,paprykę oraz surowe białka,mieszam dokładnie.Mięso powinno być dość pikantne.Piekarnik nagrzewam do 180 stopni.Do ziemniaków dodaję obie mąki,żółtka i dokładnie mieszam na jednolitą masę.Naczynie do zapiekania natłuszczam,nakładam większą część masy ziemniaczanej,na to mięso i pozostałą mniejszą część ziemniaków.Wierzch posypuję żółtym serem oraz boczkiem i zapiekam ok.40 min.Jeśli zapiekanka jest bardzo wysoka,pieczona w małym naczyniu,czas pieczenia należy wydłużyć.Podaję z surówką.Smacznego!!!


15 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie zapiekanki...Chętnie skosztowałabym kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł na zapiekankę :-):-):-) wygląda pysznie. Zapisuje sobie przepis i z chęcią taką zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się:)zapiekanka jest prosta,ale ma w sobie coś takiego,że chce się ją jeść:)przepis jeszcze pod publikacją posta powędrował do tych,co mieli okazję ją spróbować,mam nadzieję,że nie będziesz zawiedziona smakiem:)

      Usuń
  3. Uwielbiam zapiekanki taką też z chęcią bym wpałaszowała.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. ale bym przyswoiła taką zapiekaneczkę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie zapiekanki, pyszne i sycące, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tradycyjnie i smacznie, chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj fajna ta zapiekanka, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja kocham takie zapiekanki! Rewelacyjne danie (i nie ma stania przy garach) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubie zapiekanki, wszyscy u mnie w domu je lubią. Są pożywne i bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Solidne danko, idealne na chłodne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie to my bardzo lubimy :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowicie wygląda, tak, że ślinka cieknie! :-)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)