Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 28 lipca 2013

Kurczak cacciatora :)

Włoskie smaki-kurczak "po myśliwsku" mocno pomidorowy.Moja propozycja jest jedną z niezliczonych włoskich wariacji,w których kurczak lub królik jest najważniejszym składnikiem,a towarzyszą mu pomidory,cebula oraz w zależności od tego, w którym regionie Włoch jest przyrządzany,również inne warzywne dodatki.


60 ml oliwy do smażenia
1 cebula
3 ząbki czosnku
15 dkg pancetty
13 dkg pieczarek
1,5 kg kurczaka - ja wykorzystałam filety z kurczaka w mniejszej niż wymagana ilości
80 ml wytrawnego białego wina lub vermouth'u
80 dkg krojonych pomidorów z puszki
1/4 łyżeczki brązowego cukru
1/4 łyżeczki pieprzu kajeńskiego
trochę oregano i tymianku-jeśli świeże,to po gałązce,ja dałam po szczypcie suszonych
1 listek laurowy

Na małej patelni rozgrzewam połowę oliwy i podsmażam na niej na wolnym ogniu pokrojoną w kostkę cebulę i rozgnieciony czosnek.Dodaję pancettę pokrojoną w kostkę oraz pieczarki w plastrach i na większym ogniu smażę do 5 min.Na osobnej patelni rozgrzewam resztę oliwy i wrzucam na nia kurczaka-jeśli całego,to pokrojonego na 8 części,ja filety pokroiłam w dużą kostkę-i dobrze obsmażam,dolewam wino/vermouth i duszę,aż alkohol wyparuje.Następnie dodaję pomidory z puszki,przyprawy,cukier i 80 ml wody oraz cebulę z czosnkiem,zmniejszam ogień i duszę pod przykryciem ok.25 min.żeby mięso było miękkie,ale nie odchodziło od kości w przypadku całego kurczaka.Jeśli sos jest zbyt rzadki odkrywam i pozwalam mu odparować.Jeśli potrzeba można ponownie doprawić do smaku.Smacznego!!!

11 komentarzy:

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)