Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 25 lipca 2013

Tarta z borówkami i serkiem mascarpone :)

Sezon letni sprzyja lekkim,owocowym wypiekom,których u mnie wyjątkowo mało w tym roku.Dorodne borówki aż się prosiły o kupienie.Są borówki,jest mascarpone to znaczy,że tarta obowiązkowa:)


porcja na formę 23 cm 

ciasto:
13 dkg masła
1 żółtko
35 ml mleka
17,5 dkg mąki
szczypta soli

krem:
25 dkg serka mascarpone
15 dkg białej czekolady
12,5 dkg śmietany kremówki 36%

oprócz tego potrzeba:
ok.20-25 dkg borówek amerykańskich
tłuszcz do formy
ok.3 łyżki dżemu jagodowego-ja użyłam z czarnej porzeczki
suchą fasolę do obciążenia ciasta


Mąkę siekam z mlekiem,solą,żółtkiem oraz masłem,zagniatam ciasto i owinięte folią wkładam na 30 min.do lodówki.Czekoladę rozpuszczam na parze i studzę.Piekarnik nagrzewam do 200 st.Po 30 min.wyjmuję ciasto,wykładam na natłuszczoną formę,nakłuwam widelcem,obciążam fasolą ułożoną na folii alumin.lub papierze do pieczenia i wkładam do nagrzanego piekarnika na 15 min.po tym czasie usuwam fasolę,a ciasto dopiekam kolejne 10 min.Upieczone wyjmuję z piekarnika i studzę w formie.Schłodzoną śmietanę ubijam,dodaję do niej stopniowo serek oraz wystudzoną,rozpuszczoną czekoladę stale mieszając mikserem.Na wystudzone ciasto nakładam ciekną warstwę dżemu,a na to masę śmiet.-serową i układam owoce.Całość wkładam do lodówki na kilka godzin.Smacznego!!!

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam tarty z borówkami. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, a do tego mascarpone i borówki, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :)) Ja robiłam omleta, a teraz zabieram się za muffinki. Taką tartę to bym z chęcią zjadła :))

    OdpowiedzUsuń
  4. och jak ja dawno nie jadłam borówek :) zrobiłaś mi ochotę i chyba jutro nie będę miała innego wyjśćia, jak się za nimi rozejrzeć na bazarku :) a ty powinnaś zgłosić ten przepis do tyc Przepisów dietetycznych figury co go robią na fejsie - mój głos juz masz :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Zapraszam:)M.na diecie więc jeszcze sporo zostało:)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  6. Ojojojoj!!!!! Wygląda genialnie! Aż mnie skręca, taka apetyczna!

    OdpowiedzUsuń
  7. pysznie się prezentuje :) zjadłabym taką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co za pyszności i borówki do tego moje ulubione :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja też miałam zrobić ciacho z borówkami.... kupiłam nawet :D ale jakoś tak nie dożyły zrobienia ciasta, bo zjadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. super przepis ja zalalam jeszcze galaretka z owocow lesnych pycha

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)