Łączna liczba wyświetleń

piątek, 26 lipca 2013

Ryba zapiekana z soczewicą i porami :)

Danie rybne,które w związku z planowanymi piątkowymi rybnymi obiadami pojawiło się dziś na naszym stole należy do jednego z ciekawszych potraw z ryb,jakie miałam okazję przygotowywać.Rano w poszukiwaniu pomysłu na rybkę przeszukałam książkę z kuchnią francuską i ten przepis od razu mi się spodobał.Ale,że poszukiwania"perfekcyjnego"przepisu trwały,a każdy ciekawszy od poprzedniego,ten dzisiejszy wydawał mi się coraz mniej atrakcyjny-soczewica kojarzy mi się z cięższymi daniami,ryba jest delikatna,czy to aby na pewno jest to dobre połączenie?Czy będzie smakować?Zrobiłam,spróbowałam i oboje z M.stwierdziliśmy,że jest pyszne i warte zachodu.


zapiekałam w owalnym naczyniu 20/29 cm

15-20 dkg zielonej soczewicy
1 listek laurowy
1 ząbek czosnku drobno pokrojony
skórka otarta z 1 cytryny i 1 pomarańczy-pominęłam
szczypta mielonego kminku
1 łyżka masła
45 dkg białej części porów
250 ml śmietany
1 łyżka soku z cytryny
ok.40-50 dkg dorsza-użyłam mrożonych filetów
sól i pieprz

Opłukaną soczewicę wrzucam do garnka,dodaję listel laur.i czosnek,wlewam wody tyle,żeby była przykryta+jeszcze trochę.Gdy zaczyna się gotować zmniejszam ogień i gotuję 15-20 min,ma być al dente.Jeśli jest nadmiar wody,to odcedzamy,u mnie było jej niewiele więc do takiej dodałam kminek,sól i pieprz,jeśli dodajemy skórki z cytryny i połowę skórki z pom.to robimy to w tym momencie.W międzyczasie nagrzewam piekarnik do 190 stopni.Pory kroję w półplasterki i wrzucam na patelnię razem z łyżką masła i smażę na wolnym ogniu,aż lekko zmiękną,dolewam 225 ml śmietany,dodaję sok z cytryny,sól i sporo pieprzu oraz jeśli dodajemy,to resztę skórki pomarańczy.Do naczynia żaroodp.przekładam soczewicę,na niej układam rybę oprószoną sola i pieprzem lekko wciskając filety do soczewicy,a na rybę kładę sos z porów i polewam resztą śmietany.Zapiekam 30-40 min,do momentu,aż ryba będzie miękka.Smacznego!!!

14 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Uwielbiam wszystkie składniki Twojego dania, razem muszą smakować wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pozytywnie zaskoczył nas ten smak,nie spodziewałam się,że będzie to takie dobre jedzonko.

      Usuń
  2. Ryba sosie śmietanowym nigdy nie zawodzi, więc na pewno było smaczne. Myślę, że skórka z pomarańczy bardzo pasowałaby do tego dania :) Pozdrawiam, ten od "Curry rybne z mleczkiem kokosowym" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze się waham,czy dodać skórkę czy nie i zazwyczaj stawiam na tym drugim,ale chyba muszę się przełamać:)

      Usuń
  3. a mi się soczewica kojarzy zawsze z takimi lekkimi daniami :) z rybką musiała być pyszna! skorzystam z przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmieniłam zdanie,gdy spróbowałam jej z rybą,a długo się zastanawiałam,czy to połączenie ma sens:)Nam bardzo smakowało,ale jak z każdą potrawą smak zależy od gustu-jedni lubią to,inni tamto:)

      Usuń
  4. Bardzo zdrowo, moje smaki uwielbiam por i rybka do tego. pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. zdrowo, smacznie, apetycznie, nic dodać nic ująć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. i oto dowód, że rybka nie musi być nuda ;) wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:)Odkąd poznałam więcej przepisów na rybę częściej pojawia się u nas na stole,za każdym razem w innym wydaniu.Nie pomyslałabym,że tyle fajnego można zrobić z ryby:)

      Usuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)