Łączna liczba wyświetleń

środa, 3 lipca 2013

Zupa-krem z cukinii :)

Jakże się cieszę,że zasmakowały mi zupy-kremy.Kiedyś niekorzystnie mi się kojarzyły i pewnie dlatego nie mogłam się do nich przekonać.Odkąd zmieniłam zdanie,wolę zupę-krem,która moim zdaniem,dzięki podsmażeniu produktów ma zupełnie inny smak,niż taką samą ze składników pokrojonych w kostkę.Nad kremem z cukinii nie musiałam się długo zastanawiać-pyszna zupa szybko znikała z miseczek i zyskała uznanie domowników:)


20-25 dkg filetów z kurczaka
2 cukinie(wielkość,j.w.)
por
2 cebulki dymki ze szczypiorkiem(część do dekoracji,resztę podsmażam z dymką)
3 małe marchewki
pietruszka
kawałek selera
3 nieduże ziemniaki
2 ząbki czosnku
suszona bazylia i rozmaryn oraz sól i pieprz do smaku
3 łyżki zielonego pesto
1,5-2 l wody
świeży koperek
śmietana
olej do podsmażenia

Kurczaka kroję na kawałki,zalewam wodą i podgotowuję.Na patelni rozgrzewam olej,dymkę z częścią szczyp.kroję i razem z przeciśniętym przez praskę czosnkiem podsmażam.Warzywa oczyszczam i kroję w kostkę,dodaję do dymki i smażę.Gdy zmiękną dodaję do garnka z mięsem,doprawiam przyprawami i gotuję  ok.20-30 min.Miksuję,dolewam śmietanę(można ją rozprowadzić odrobiną zupy,żeby się nie zważyła),pesto i zupa gotowa.Na talerzach posypuję resztą szczypioru i posiekanym koperkiem.Smacznego!!!

8 komentarzy:

  1. Oj, czas w końcu zainwestować w cukinię :) Jutro jade do sklepu na duże zakupy, pewnie wyjdę z jedną, czy dwoma :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupy-kremy są u nas numerem jeden :) Szczególnie cukiniowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukiniową robiłam po raz pierwszy-smakowała nam więc będę powtarzać:)

      Usuń
  3. takiej wersji z cukinią jeszcze nie jadłam :) ja jestem wielbicielką wszelkich zup, zarówno kremowych jak i tradycyjnych :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja przyznam szczerze jeszcze nie robiłam,ale pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,nam bardzo smakowała,dodatki urozmaicają delikatną cukinię:)

      Usuń
  5. ponieważ wszystko namiętnie przerabiam na zupy :) cukiniowa trafi na stół w niedługim czasie :)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)