Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 18 lipca 2013

Placuszki z ricotty z bananem :)

Bardzo delikatne placuszki na które miałam ochotę od dawna-z dzieciństwa pamiętam twarogowe placuszki Mamy,a te troszkę mi je przypominają.Dobre na szybką przekąskę,gdy ma się ochotę na coś słodkiego.


25 dkg ricotty
10 dkg mąki
125 ml mleka
2 jajka-żółtka i białka osobno
szczypta soli
1 banan-moja inwencja,w oryginalnym przepisie,z którego skorzystałam są truskawki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
aromat waniliowy
1-2 łyżki cukru
olej do smażenia
puder do posypania

Ricottę,cukier i żółtka ucieram,dosypuję mąkę z proszkiem i szczyptą soli,następnie dolewam mleko i krótko miksuję.Ubijam pianę z białek i dodaję do masy wraz z pokrojonym w półplasterki bananem-mieszam drewnianą łyżką.Na rozgrzanym oleju smażę niewielkie placuszki.Gotowe posypuję cukrem pudrem.Smacznego!!!

8 komentarzy:

  1. Fajne te placuszki, z ricotty jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo smacznie! Uwielbiam wszelkie placuszki, mogłabym jeść je na każdy posiłek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, brzmią smacznie. I dziś w lidlu kupiłam ricottę :D Mam zamiar zrobić sernik, ale może się skończy takimi plackami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale pyszności, sama bym zjadła cały talerzyk ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takim placuszkom to nikt się nie oprze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczne placuszki :) z bananami musiały być pyszne :

    OdpowiedzUsuń
  7. Placuszki mam w planie odkąd spróbowałam ricotty w tarcie i się nią zachwyciłam:)

    OdpowiedzUsuń

Będę czuć się zaszczycona,jeśli zdecydujesz się skorzystać z mojego przepisu,a następnie wyrazisz o nim swoje zdanie.Anonimie,bardzo proszę,podaj imię :)